Da nije prizemljen, boing 737 maks bi pao 15 puta i poginulo bi 3.500 ljudi

Američka Savezna uprava za civilno vazduhoplovstvo (FAA) izračunala je da bi se Boingov 737 maks srušio ukupno 15 puta tokom perioda upotrebe.

Izvor: B92
Podeli

Pročitajte još:

Uništio ih maks: Prepolovljena prodaja američkog avio-giganta

Interne kalkulacije FAA obavljene nakon prve fatalne nesreće pokazale su da bi se taj putnički avion srušio 15 puta i usmrtio preko 3.000 putnika, piše Biznis insajder.

Predviđanje, napravljeno pre druge nesreće, uticalo je na to da taj avion bude prizemljen u čitavom svetu. Ta informacija dospela je u javnost kada je to predviđanje objavljeno u dokumentima iznetim na saslušanju Komiteta za transport u Vašingtonu.

Objavljeni podaci zasnovani su na internoj analizi koju je sprovela FAA posle katastrofe Lajon era u oktobru 2018, kada je stradalo 189 ljudi.

Proračuni FAA pokazuju da je do nesreće došlo nakon otprilike 136.000 sati leta tog aviona.

Na osnovu tog broja, u kombinaciji sa očekivanim vekom eksploatacije tog modela aviona (maksimalno 45 godina), izračunato je da bi došlo do 15 nesreća, navodi se u dokumentu sa saslušanja.

U zavisnosti od konfiguracije aviona i popunjenosti mesta u njemu, u 737 maksu se može naći do 230 osoba.

Biznis insajder je na osnovu toga došao do podatka da bi u 15 nesreća aviona potpuno popunjenih ljudima poginulo još oko 3.450 osoba.

Prema računu Vol strit žurnala, koji je prvi objavio podatke iz tog dokumenta, 15 fatalnih nesreća Boingovog modela 737 maks bile bi "grubo uporedive" sa svim katastrofalnim nesrećama zajedno u proteklih 30 godina za ovih Boingovih pet modela – 747, 757, 767, 777, 787.

strana 1 od 88 idi na stranu